ארוחות בוקר ושאר ירקות

אחת השאלות העיקריות שאני נשאלת על ידי מתאמנים היא מה חשוב להקפיד שיהיה לאכול בארוחת הבוקר?
אז לפני שנתחיל, קבלו שלוש עובדות שאולי לא ידעתם!
  • ארוחת בוקר מגינה מפני השמנה – הסיבה לכך היא שאנשים שאוכלים ארוחת בוקר מסודרת פחות רעבים במשך היום
  • ארוחת בוקר תורמת לתפקוד המוחי
  • ארוחת בוקר מסיעת לשימור השעון הביולוגי
 
בימינו יש הרבה אסכולות בנושא ואין ספור סוגי דיאטות כשכל אחת טוענת משהו אחר מהאחרות. יש שיגידו שארוחת הבוקר הנה הארוחה החשובה של היום ואסור לוותר עליה. תומכי העמדה הזו יטענו גם כי רצוי לאכול את ארוחת הבוקר לא יותר משעה אחרי שקמנו, אולם, עדיף לאכול אותה אפילו קודם. אסכולה נוספת תומכת בעובדה כי לצום חלק גדול מהיום הוא המעשה הנכון וכדי לעשות כן צריך לוותר על ארוחת הבוקר. שיטה נוספת היא "שיטת ה20%-80%", שאומרת שמותר לאכול רק פירות עד הצהריים ומתנגדי השיטה יטענו כי הסוכר שבפירות מעלה אפילו יותר את רמת הסוכר בדם וכשצורכים פירות על בטן ריקה עלולים לחוש רעב במשך שעות היום. אוכלוסייה מסוימת היא אוכלוסייה הקטוגנית שצורכת בעיקר שומן מן החי למרות הטענה כי שומן מן החי משמין, מלא כולסטרול ובעייתי בגלל תעשיית הבשר בישראל.
 
חשוב לי לומר לקוראים ולכל המתאמנים שלי – אין אמת אחת!
כיום, התפתחה ההבנה בקרב רבים מאנשי המקצוע שלכל אדם מתאימה תזונה שונה ודיאטה מסיומת שאולי תעשה פלאים. לאדם אחד דיאטה מסוימת תגרום להרזיה ולאדם אחר אותה הדיאטה עשויה לגרום לאפקט אחר לגמרי.  
אל תתפשרו על הבריאות שלכם, זה המרכיב הראשון באיכות חיים גבוהה!
בנימה אישית יותר, אני פחות רעבה בבוקרים וכבר שנים שאני לא אוכלת שום דבר לפני השעה 12 בצהריים, תמיד שמרתי על משקלי המאוזן אולם בשנים האחרונות, למרות אורח החיים הסופר בריא שלי, חשתי ירידה משמעותית בתפקוד המערכת החיסונית. לאחר התייעצות עם נטורופתית מוסמכת החלטתי להתחיל לאכול באופן מסודר את ארוחות הבוקר. הנטורופתית טענה כי הגוף שלי היה מותש מקצב החיים התוסס שלי והצום שמשכתי מהלילה הוסיף לכמויות האדרנלין הגבוהות שהתישו את המערכת החיסונית.
מאז, התחלתי להתנסות בארוחות בוקר שונות תוך הקשבה לגוף ותשומת לב רבה לשינויים.
נוכחתי לגלות כמה אפשר לשפר משמעותית את ההרגשה, התפקוד, הבריאות והחיוניות דרך תזונה נכונה והתאמתה לאורח החיים שלי. ברגע שמצאתי את מה שמתאים לי השיפור היה עצום וקרה מהר.
המסקנה שלי היא כזו: ארוחת בוקר קטנה ולא מאוחרת מידי בהחלט משפרת את רמת האנרגיות במשך היום ותורמת לתחושת רוגע, לעומת זאת, ארוחה הכוללת פחמימות או לחילופין שייק ירוק עם פירות גורמת לי לחושת רעב חזקה ורצון מוגבר לנשנש לאורך כל היום.
 
הרעיונות שלי לארוחות בוקר שוות
  • שייק ירוק על בתוספת פשתן על בסיס חלב שקדים או מים
  • חביתת ירק עם סלט ואבוקדו
  • מוזלי כוסמת ירוקה עם תפוח ירוק על יוגורט
 
אני מזמינה אתכם לחקור, להתנסות וללמוד מה הכי מתאים לכם ולגוף שלכם, זה דורש קצת מאמץ אבל זה מאוד שווה את זה.
כדי לעזור אחד לשני ולקבל השראה, אשמח אם תשתפו בתגובות תמונה של ארוחת הבוקר שלכם או טיפ קטן לקוראים האחרים.
דילוג לתוכן